28 Ιανουαρίου 2022

Successful loser: τα μυστικά για να μην πάρεις πίσω τα κιλά που έχασες

Μήπως ανήκεις και εσύ στα άτομα που ενώ στο παρελθόν είχαν χάσει κάποια περιττά κιλά, μετά από ένα χρονικό διάστημα τα πήραν πίσω και (πιθανόν) με το παραπάνω; Ίσως το έχεις ακούσει και με τον όρο φαινόμενο yo-yo και δεν είναι κάτι που έχει συμβεί μόνο σε σένα.


Όπως αποδεικνύεται, η πραγματική πρόκληση δεν είναι η μείωση του βάρους, αλλά η διατήρηση του βάρους που χάσαμε, κατά τη διάρκεια της δίαιτας που ακολουθήσαμε. Εκείνοι που το καταφέρνουν αυτό ονομάζονται successful losers και πλέον γνωρίζουμε ποια είναι τα μυστικά της επιτυχίας τους.


1. Συνειδητή Διατροφή (mindful eating)

Καταιγιζόμαστε καθημερινά από τεράστιο αριθμό πληροφοριών, με αποτέλεσμα η ικανότητα να ζούμε πραγματικά στο παρόν να έχει ατροφήσει. Έτσι, ακόμα και το φαγητό μας, έχουμε καταλήξει να το τρώμε μηχανικά και συνήθως βιαστικά μπροστά από μία οθόνη. Το να καταναλώνεις το γεύμα σου συνειδητά, είναι μία τελείως διαφορετική εμπειρία, αφού βάζεις στο παιχνίδι όλες σου τις αισθήσεις και πλέον η απόλαυση είναι μονόδρομος. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα καθίσεις στο τραπέζι, παρατήρησε καλά το πιάτο σου, άγγιξε τα τρόφιμα και νιώσε τις υφές τους, μύρισε τα όμορφα αρώματα που αναδύονται και άφησε τις γεύσεις να ταξιδέψουν στο στόμα σου.


2. Αύξηση φρούτων και λαχανικών

Η σύσταση για 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών σίγουρα έχει γίνει αρκετά γραφική, είναι όμως τόσο πολύτιμη που αξίζει να επαναλαμβάνεται. Εκτός ότι τροφοδοτούν το σώμα σου με πολλές βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες, περιέχουν και σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών παρέχοντάς σου το αίσθημα του κορεσμού.


3. Μείωση σακχάρων και λιπαρών

Συνήθως τα τρόφιμα που περιέχουν υψηλά σάκχαρα και λιπαρά, εκτός των δυσμενών επιπτώσεων για την υγεία μας είναι και πολύ υψηλά σε θερμίδες. Αυτό σημαίνει ότι η αποφυγή των τροφίμων αυτών μπορεί να μας βοηθήσει αισθητά στο να διατηρήσουμε το βάρος μας και να παραμείνουμε στο στόχο μας. Μετρίασε λοιπόν επεξεργασμένα τρόφιμα όπως μπισκότα, πατατάκια, σοκολάτες, junk food, λιπαρά κρέατα και εκδοχές τροφίμων πλήρη σε λιπαρά.


4. Διαμόρφωση του περιβάλλοντός με υγιεινές διατροφικές επιλογές

Αν γνωρίζεις τη φράση “πας εκεί που κοιτάς”, τότε μπορείς να καταλάβεις απόλυτα το μυστικό αυτό. Αν το σπίτι σου είναι γεμάτο με διάφορα γλυκίσματα, πατατάκια και ότι άλλο αναφέραμε στο παραπάνω μυστικό, τότε μπορείς να μαντέψεις προς τα που θα πας και εσύ. Αντιθέτως, αν το σπίτι σου είναι εξοπλισμένο με πιο υγιεινές και θρεπτικές επιλογές τροφίμων αυτά ακριβώς θα αναζητήσεις. Δοκίμασε το και τα αποτελέσματα θα σε εκπλήξουν.


5. Τακτική αυτοζύγιση

Προφανώς και το νόημα του μυστικού αυτού δεν είναι να είμαστε 3 φορές τη μέρα πάνω σε μια ζυγαριά. Η εβδομαδιαία αυτοζύγιση ή ακόμα και πιο αραιά είναι το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για να γνωρίζεις σε ποιο επίπεδο κυμαίνεται το βάρος σου και να προβείς αν χρειαστεί σε τυχόν αλλαγές.


6. Τακτικά γεύματα

Η οργάνωση της ημέρας σου τόσο στα ενδιάμεσα σνακ όσο και στα κυρίως γεύματα είναι η καλύτερη μέθοδος για να μην αφήσεις την πείνα σου σε ανεξέλεγκτη τροχιά. Με αυτόν τον τρόπο, εκτός του ότι διατηρείς τα επίπεδα γλυκόζης σου σε σταθερά επίπεδα, τροφοδοτείς επίσης τον οργανισμό σου με ενέργεια και μειώνεις την πιθανότητα εμφάνισης για ένα υπερφαγικό επεισόδιο.


7. Φυσική δραστηριότητα

Τι να πρωτοπεί κανείς για τα οφέλη που μπορεί να μας προσδώσει η φυσική δραστηριότητα. Η ένταξη της στην καθημερινότητά μας είναι μία από τις λίγες συνήθειες που είναι ικανές να επηρεάσουν θετικά κάθε άλλη πτυχή της ζωής μας προσφέροντάς μας περισσότερη ενέργεια, ζωντάνια, δημιουργικότητα, παραγωγικότητα, καλύτερη ψυχολογία, ευεξία, καλύτερο έλεγχο του βάρους μας κ.α. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει 150 με 300 λεπτά μέτριας έντασης αερόβια άσκηση ή 75 με 150 λεπτά έντονης έντασης αερόβια άσκηση ή ένα συνδυασμό αυτών των 2 την εβδομάδα. Αυτό δε σημαίνει να είσαι με το ρολόι και να μετράς τα λεπτά για να φτάσεις στο στόχο. Ακόμα και ένας περίπατος στη φύση για 30 λεπτά μπορεί να σου προσφέρει πολλά από τα οφέλη που αναφέραμε. Άλλωστε θυμήσου πως το μέτριο που κάνεις είναι καλύτερο από το τέλειο που δεν κάνεις.


Για να συνοψίσουμε, ίσως κάποια από αυτά τα μυστικά να σου ακούγονται γνωστά ή να μην σου φαίνονται τόσο εύκολα στην εφαρμογή τους. Είναι όμως τα απαραίτητα συστατικά που αν τα βάλεις σταδιακά στην καθημερινότητα σου θα είσαι και εσύ πλέον ικανός να διατηρήσεις το βάρος σου στα κιλά που επιθυμείς, χωρίς να βιώνεις εκείνα τα δυσάρεστα πισωγυρίσματα. Τι λες λοιπόν, είσαι έτοιμος για το νέο σου ταξίδι;

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Διάβασε επίσης

Γιατί κολλάει η ζυγαριά;

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Successful loser: τα μυστικά για να μην πάρεις πίσω τα κιλά που έχασες

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Άθληση και διατροφή τους καλοκαιρινούς μήνες

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ