25 Δεκεμβρίου 2015

Μην αφήσεις τα κιλά να σου χαλάσουν τις γιορτές!!!

Οι χριστουγεννιάτικες γιορτές φέρνουν μαζί τους διάφορα συναισθήματα, χαρά, ευτυχία, κέφι, ενθουσιασμό, μελαγχολία, προσμονή για ξεκούραση και μικρή παύση από τις υποχρεώσεις και τους ρυθμούς της καθημερινότητας. 

Υπάρχουν όμως και άνθρωποι που νοιώθουν ‘’φόβο’’. Ένα φόβο που σταδιακά γιγαντώνεται καθώς πλησιάζουν οι μέρες των Χριστουγέννων. Στο μυαλό των ανθρώπων αυτών, τα Χριστούγεννα είναι συνυφασμένα με ατελείωτο φαγητό, αμέτρητα γλυκά, πολύ αλκοόλ απ’ τα οποία είναι αδύνατον να ξεφύγουν. Έχουν τη βεβαιότητα ότι για ακόμη μια χρονιά δεν θα καταφέρουν να συγκρατηθούν στη θέα του φαγητού, νοιώθουν ανίκανοι να σταματήσουν στο ένα πιάτο φαγητό ή το ένα γλυκό και έχουν τη βεβαιότητα ότι οι γιορτές θα τελειώσουν με συγκομιδή 5-6 κιλών και όλη η προσπάθεια πήγε χαμένη!!! 

Άλλοι πάλι ερμηνεύουν τις γιορτές σαν την ευκαιρία να χαλαρώσουν ή να επιβραβευόσουν τον εαυτό τους τρώγοντας. Και στο τέλος του δεκαπενθήμερου η φουσκωμένη τους κοιλιά, η δυσφορία στο στομάχι, το κουμπί του παντελονιού που δύσκολα κουμπώνει υπενθυμίζει ότι σαν να το παράκαναν λίγο……. αλλά τώρα πια είναι αργά!!! Απογοήτευση και ένοχές το αποτέλεσμα και σ’ αυτή την περίπτωση.

Ηρέμισε και παρ’ το αλλιώς!!!!

‘’Σημασία έχει τι έφαγες τον υπόλοιπο χρόνο και όχι από τα Χριστούγεννα μέχρι την πρωτοχρονιά.’’

Αρχικά, σε μια προσπάθεια να σας ηρεμίσω και να απομυθοποιήσω  τα όσα πιστεύατε μέχρι σήμερα. Οι περισσότερες έρευνες έχουν δείξει ότι δεν παίρνουμε περισσότερα από 2-3 κιλά την περίοδο των γιορτών. Αρκεί, τα κιλά αυτά να μην γίνουν 5-6  μετά από αυτές.

Γι’αυτό δεν πρέπει να απογοητευόμαστε αλλά να επανέρθουμε άμεσα στο πρόγραμμα διατροφής και άσκησης που είχαμε πριν τις γιορτές. Άλλωστε, κάθε ‘’στραβοπάτημα’’ αποτελεί ευκαιρία για μάθηση  και όχι αφορμή για να παρατήσουμε την προσπάθεια.

 Οδηγός επιβίωσης για τα Χριστούγεννα

  • Σταματήστε να βλέπετε κάποια τρόφιμα σαν απαγορευμένα, συνεχίστε το πρόγραμμα σας στην ίδια λογική όπως πριν τις γιορτές.
  • Μην στερήστε και μην μετράτε, αυτό μάλλον θα σας αγχώσει, θα σας εκνευρίσει και θα σας κάνει να νοιώσετε άβολα.
  • Κρατήστε τη σειρά των γευμάτων σας κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι ένας τρόπος για να μην παρασυρθείτε και φάτε παραπάνω ποσότητα φαγητού απ’ το κανονικό.
  • Ακολουθήστε κανονικά το πρωινό με βάση το συνηθισμένο σας πρόγραμμα.
  • Αν έχετε φάει κανονικό πρωινό είναι σίγουρο ότι αν περάσετε μπροστά από την πιατέλα με τα γλυκά θα περιοριστείτε στο ένα.
  • Μην αντικαταστήσετε το πρωινό με γλυκό. Ούτε θρεπτικά, ούτε σαν αίσθημα κορεσμού θα είναι το ίδιο. Ενώ θερμιδικά μπορεί και να σας υπερκαλύψει.
  • Μην παραλείπετε τα ενδιάμεσα σνακ σας.
  • Καταναλώστε 1 φρούτο ή/και 1 χούφτα ξ. καρπούς ακόμα και αν μετά είστε καλεσμένοι σε τραπέζι

Το γλυκό

  • 1 γλυκό από μόνο του δεν κάνει κακό.
  • Το γλυκό όμως δεν είναι για να μας χορτάσει, ούτε και να αντικαταστήσει ένα γεύμα.
  • Η ζάχαρη και τα κορεσμένα λιπαρά που περιέχουν τα γλυκά δε θα μας χορτάσουν και πιθανότατα θα μας κάνουν να φάμε περισσότερο στο επόμενο γεύμα.
  • Αν κάποιος τηρήσει το ρυθμό με τον οποίο έτρωγε δύσκολα θα χωρέσει παραπάνω από ένα γλυκό στο πρόγραμμα του.

Προετοιμασία για το εορταστικό γεύμα

  • Μην μένετε νηστικοί όλη τη μέρα με το σκεπτικό ότι θα φάτε το βράδυ. Με άδειο στομάχι είναι σίγουρο ότι θα καταναλώσετε πολύ περισσότερο φαγητό απ‘ ότι χρειάζεστε και θα έχετε μια δυσάρεστη αίσθηση στο στομάχι. 
  • Είτε το τραπέζι είναι το μεσημέρι είτε είναι το βράδυ πρέπει μέχρι να φτάσει η ώρα του γεύματος να έχετε ακολουθήσει το πρόγραμμα σας κανονικά.
  • Αν το γεύμα είναι μεσημέρι, φάτε κανονικά το πρωινό σας, 1 φρούτο για δεκατιανό όσο πιο κοντά στο μεσημεριανό γίνεται.
  • Αν το γεύμα είναι το βράδυ, προτιμήστε κάτι πιο ελαφρύ για μεσημέρι π.χ 1 σαλάτα με μια μερίδα τυρί και 1 παξιμάδι, 1 γιαούρτι με 1 φρούτο και 1 κ.σ ξ, καρπούς ή κάτι από αυτά που έχετε στο πρόγραμμα για βραδινό. 
  • Καλό είναι εκείνη τη μέρα να μην καταναλώσετε γλυκά στο σπίτι γιατί σίγουρα θα σας κεράσουν κάτι εκεί που θα πάτε.

Σωστές επιλογές στο εορταστικό τραπέζι

  • Ξεκινήστε το γεύμα σας με 1 πιάτο σαλάτα και προσθέστε ξανά στο πιάτο σας ακολουθώντας τον κανόνα ¼ πιάτου πρωτεΐνη, ¼ πιάτου υδατάνθρακας και ½  πιάτου σαλάτα.
  • Μικρές  μπουκιές φαγητού και μικρές γουλιές κρασιού θα σας βοηθήσουν να απολαύσετε το γεύμα σας χωρίς να υπερκαταναλώσετε φαγητό και ποτό μασήστε αργά το φαγητό σας μετρώντας από το 100 μέχρι το 110 ανάμεσα στις μπουκιές ή αφήστε το πιρούνι κάτω ανάμεσα στις 2 μπουκιές.
  • Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ σε 1-2 ποτήρια την ημέρα

Χαλαρώστε, απολαύστε τις γιορτές και τις κοινωνικές συναναστροφές σας χωρίς να ξεχνάτε να αγαπάτε και να φροντίζεται το σώμα σας!!!!

Κατερίνα Κορακιανίτη, B.Sc.(Hons.)
Χημικός, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Διάβασε επίσης

Άθληση και διατροφή τους καλοκαιρινούς μήνες

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ακμή: Διατροφή & Συμπληρώματα διατροφής

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Φυσικοί χυμοί: Αναλυτικές συστάσεις και οδηγίες για γονείς.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ