18 Αυγούστου 2015

Έξυπνες ιδέες για κολατσιό στο σχολείο

Είναι πολύ σημαντικό αφού το παιδί ξυπνήσει και φάει ένα καλό πρωινό στο σπίτι, να φάει άλλο ένα ή περισσότερα ενδιάμεσα γεύματα στο σχολείο. Ο αριθμός των γευμάτων ποικίλει ανάλογα με τις ενεργειακές ανάγκες, τη φυσική δραστηριότητα του παιδιού αλλά και το ωράριο του σχολείου. Συνήθως, αν το παιδί σχολάει το μεσημέρι και έχει φάει ένα καλό πρωινό χρειάζεται ένα ενδιάμεσο γεύμα 2:30 – 3 ώρες μετά το πρωινό.

Είναι πάρα πολύ σημαντικό για το παιδί, όπως και για τον ενήλικα, να έχει σταθερά γεύματα κάθε 3 ώρες περίπου (3 κυρίως γεύματα και 3 ενδιάμεσα γεύματα εναλλάξ). Τα ενδιάμεσα γεύματα:

  • εξασφαλίζουν σταθερά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα
  • βοηθούν στην υγιή ανάπτυξη των παιδιών
  • στην ορθή διατροφική τους συμπεριφορά
  • στην καλύτερη κατανομή της ενέργειας των θερμίδων

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται ώστε το παιδί να τρώει τόσο φαγητό ώστε να χορταίνει αλλά να μην του κόβεται η όρεξη για το μεσημεριανό φαγητό.

Συστήνεται το παιδί να φέρνει για κολατσιό κάτι από το σπίτι διότι η ποιότητα του σπιτικού φαγητού είναι συνήθως καλύτερη από αυτήν που προσφέρεται στο σχολείο.

Ιδανικές επιλογές σπιτικού κολατσιό  είναι οι ακόλουθες:

  • 1 μικρό σακουλάκι (1 χούφτα) ανάμεικτους ανάλατους ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα.
  • 1 τοστ ή σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, κίτρινο τυρί ή άλλο τυρί χαμηλών λιπαρών, γαλοπούλα βραστή και λαχανικά
  • 1 αυγό βραστό ή ομελέτα (και σε σάντουιτς)
  • 1 αραβική πίτα με τυρί ή κοτόπουλο και λαχανικά
  • 3-4 κράκερ ή κριτσίνια
  • 1 μερίδα σπιτικής πίτας (τυρόπιτα, χορτόπιτα, μπουγάτσα, κολοκυθόπιτα)
  • 1-2 μπάρες δημητριακών ή 1 παστέλι
  • 1 μερίδα σπιτικό κέικ με αλεύρι ολικής άλεσης και κομμάτια σοκολάτας, φρούτα, σταφίδες ή ό,τι άλλο αρέσει στα παιδία
  • 2-3 σπιτικά κουλουράκια ή μπισκότα (παρασκευασμένα κατά προτίμηση με ταχίνι ή ελαιόλαδο)
  • 1-2 κομμάτια σπιτικής πίτσας με τυρί, γαλοπούλα και λαχανικά (χωρίς αλλαντικά)

Οι παραπάνω επιλογές πρέπει να συνοδεύονται πάντα με 1 φρούτο ή 1 συσκευασμένο χυμό χωρίς ζάχαρη (250 ml).

Η διαδικασία προετοιμασίας του κολατσιό στο σπίτι αποτελεί μια από τις καλύτερες τεχνικές διατροφικής εκπαίδευσης για τα παιδιά.  Επιδιώξτε, λοιπόν, τα παιδιά σας να συμμετέχουν στην παρασκευή του κολατσιό τους ή ακόμα και τα μεγαλύτερα να το ετοιμάζουν μόνα τους.

Παρ‘ όλα αυτά, αν ο γονιός δεν έχει τη δυνατότητα να δώσει στο παιδί κολατσιό από το σπίτι, το παιδί θα πρέπει να εκπαιδευτεί ώστε να κάνει σωστές επιλογές όταν αγοράζει φαγητό από το κυλικείο του σχολείου και να αποφεύγει τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη.

Καλές επιλογές από το κυλικείο ανάλογα με τη διαθεσιμότητα του αποτελούν:

  • κουλούρι Θεσσαλονίκης, φρυγανιές, παξιμάδια, κριτσίνια (σε ατομική συσκευασία)
  • σταφιδόψωμο
  • μουστοκούλουρα, απλά μπισκότα δημητριακών ή μπάρες δημητριακών (σε ατομική συσκευασία)
  • τοστ μόνο με τυρί (ή και γαλοπούλα βραστή) χωρίς μαργαρίνη ή βούτυρο
  • γιαούρτι, χωρίς συνθετικές γλυκαντικές ουσίες
  • σοκολατούχο γάλα
  • φρέσκα φρούτα (σε ατομική συσκευασία)
  • φυσικοί χυμοί φρούτων ή συσκευασμένοι χωρίς προσθήκη ζάχαρης
  • αποξηραμένα φρούτα (σε ατομική συσκευασία)
  • ξηροί καρποί (σε ατομική συσκευασία)
  • ρυζόγαλο και κρέμα

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Διάβασε επίσης

Άθληση και διατροφή τους καλοκαιρινούς μήνες

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ακμή: Διατροφή & Συμπληρώματα διατροφής

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Φυσικοί χυμοί: Αναλυτικές συστάσεις και οδηγίες για γονείς.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ