14 Ιουλίου 2020

Άθληση και διατροφή τους καλοκαιρινούς μήνες

Η γυμναστική όπως και η σωστή διατροφή θα πρέπει να αποτελεί κομμάτι της ζωής μας και της καθημερινότητάς μας, ακόμα και αυτή την περίοδο που διανύουμε τους θερμότερους μήνες του χρόνου.

Έχουμε διαπιστώσει βέβαια ότι με την αύξηση της θερμοκρασίας έχουμε συνήθως μείωση αντοχών και συχνά νιώθουμε μια ανεξήγητη κούραση, που μας καταβάλει και μας ωθεί στο να αλλάξουμε το πρόγραμμα μας, και συνήθως η αλλαγή που γίνεται είναι….να αναβάλουμε την γυμναστική για…΄΄αύριο΄΄!!!

Γιατί όμως να αλλάζουμε το πρόγραμμά μας και να βγάζουμε τη γυμναστική έξω από την καθημερινότητά μας;;;

Μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε την γυμναστική που μας αρέσει…απλά με κάποιες διαφοροποιήσεις. Πιο συγκεκριμένα:

  • Επιλέγουμε τις αρκετά ζεστές μέρες να κάνουμε την γυμναστική μας σε εσωτερικό χώρο ή να επιλέξουμε ώρες κατάλληλες για γυμναστική όπως είναι νωρίς το πρωί ή βραδινές ώρες.
  • Επιλέγουμε ρούχα από ειδικά συνθετικά υλικά κατάλληλα για γυμναστική, ώστε να απορροφούν τον ιδρώτα και να αφήνουν το δέρμα να αναπνέει.
  • Σημαντικό είναι κατά την διάρκεια της γυμναστικής να κάνουμε μικρά και συχνά διαλείμματα ώστε να μπορεί το σώμα να ξεκουράζεται.
  • Ο καλός καιρός και η ζέστη μας επιτρέπει να συνδυάσουμε την γυμναστική και την διασκέδαση, επιλέγοντας να κάνουμε κολύμπι ή θαλάσσια σπορ ή yoga στη  παραλία κ.α.
  • Το σημαντικότερο βέβαια όλων, είναι να μη ξεχνάμε τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού. Λόγω των υψηλών θερμοκρασιών το καλοκαίρι είναι μεγαλύτερη η ποσότητα των  υγρών που χάνουμε, πόσο μάλλον κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να έχουμε μαζί μας  νερό αλλά και κατάλληλα ενεργειακά ποτά που θα βοηθήσουν στην αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών που χάνει το σώμα μέσω του ιδρώτα.

Βέβαια όλα τα παραπάνω είναι βήματα που πρέπει να ακολουθούμε κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Υπάρχουν όμως και ορισμένα πράγματα που πρέπει να προσέχουμε γενικότερα στη καθημερινότητά μας. Όπως είναι η διατροφή μας και η διατήρηση της υγείας του σώματος μας και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας.

Οι διατροφικές ανάγκες του οργανισμού τους καλοκαιρινούς μήνες διαφοροποιούνται, καθώς οι ανάγκες μας είναι διαφορετικές, κυρίως αν γυμναζόμαστε. Πιο συγκεκριμένα η διατροφή μας θα πρέπει να είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και χυμούς για τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού (σε συνδυασμό βέβαια πάντα με την κατανάλωση τουλάχιστον 1,5 L νερού/ ημέρα) καθώς και την λήψη των βασικών βιταμινών και ιχνοστοιχείων που χρειάζεται ο οργανισμός. Επίσης θα πρέπει να λαμβάνονται επαρκής ποσότητες γαλακτοκομικών προϊόντων, ενώ καλό θα ήταν να ελαττωθεί η κατανάλωση ζάχαρης, αλατιού, επεξεργασμένων προϊόντων, καθώς και φαγητών που ενδέχεται να περιέχουν μεγάλες ποσότητες λαδιού όπως είναι η  κόκκινη σάλτσα και τα τηγανιτά.

Τους καλοκαιρινούς μήνες θα πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή και στη λήψη των βιταμινών για να μπορεί να  ανταπεξέλθει ο οργανισμός και το σώμα μας στις καθημερινές μας ανάγκες. Μερικές απαραίτητα συστατικά στα οποία θα πρέπει να δίνεται προσοχή είναι τα εξής:

  • Βιταμίνη Α: Συμμετέχει στην αποκατάσταση βλαβών του  δέρματος από τον ήλιο.
  • Βιταμίνη C: Βοηθά τους ιδρωτοποιούς αδένες και ενισχύει την άμυνα του οργανισμού να ανταπεξέλθει στις υψηλές θερμοκρασίες.
  • Βιταμίνη D: Επειδή συντίθεται στον οργανισμό μας με την έκθεση μας στον ήλιο, είναι δύσκολο τους καλοκαιρινούς μήνες να καθόμαστε στον ήλιο χωρίς αντηλιακό ή καπέλο, με αποτέλεσμα ορισμένες φορές να χρειάζεται η χορήγηση συμπληρωμάτων της βιταμίνης D.
  • Βιταμίνη Ε: Έχει αντιοξειδωτική δράση και πραστατεύει το δέρμα από τις βλάβες που μπορεί να προκαλέσει ο ήλιος, καθώς επίσης ενισχύει την σωματική αντοχή.
  • Μαγνήσιο: Εξασφαλίζει την φυσιολογική σύσπαση και χαλάρωση των μυών.
  • Προβιοτικά: Διατηρούν τη σωστή λειτουργία του εντέρου και προφυλάσσουν τη μικροχλωρίδα του στομάχου.
  • Ηλεκτρολύτες: Είναι απαραίτητοι για την ισορροπία των υγρών στο σώμα και την αναπλήρωση διάφορων ιχνοστοιχείων που χάνονται με τον ιδρώτα.

Καταλήγοντας λοιπόν , διαπιστώνουμε ότι δε χρειάζεται να αλλάζουμε το πρόγραμμα μας ούτε να αποφεύγουμε να κάνουμε πράγματα λόγο της ζέστης. Μπορούμε απλά να προσέξουμε λίγο παραπάνω το σώμα και τον οργανισμό μας και να τα εφοδιάζουμε με τα κατάλληλα τρόφιμα και βιταμίνες.

Άλλωστε το καλοκαίρι είναι μια από τις ωραιότερες εποχές…και μας αφήνει όμορφες αναμνήσεις και συναισθήματα!!!

Θα αφήσουμε τη ζέστη να μας το …΄΄χαλάσει΄΄;;;

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο

Διάβασε επίσης

Άθληση και διατροφή τους καλοκαιρινούς μήνες

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ακμή: Διατροφή & Συμπληρώματα διατροφής

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Φυσικοί χυμοί: Αναλυτικές συστάσεις και οδηγίες για γονείς.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ